معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه توسعه پایدار شهر‌ها منوط به ثبات مدیریت است، گفت: علت پایدار نبودن توسعه بیشتر شهر‌ها نبود ثبات مدیریتی بوده است.  

توسعه پایدار شهر‌ها منوط به ثبات مدیریت است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ظهر امروز پس از بازدید از طرح‌های روستایی و شهری در عسلویه بیان کرد: امروز حدود ۴۰ میلیارد تومان طرح را بازدید کردیم که بیش از ۱۴ میلیارد آن کلنگ زنی و افتتاح بود.

او ادامه داد: این طرح‌ها می‌توانند در اشتغال زایی، تحرک و توسعه‌روستاها، شهر‌های کوچک و شهر‌های میانی بسیار موثر باشند و باعث مانایی و ثبات جمعیت شوند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: بعضی از طرح‌های بازدید شده در حوزه زیرساخت‌های روستا مانند ساختمان دهیاری و ساختمان آتش نشانی بود و برخی مراکزی برای صنایع دستی و کار‌های هنرمندانه اهالی روستا بود که می‌تواند درآمدزا باشد.

جمالی‌نژاد گفت: امیدواریم طرح‌هایی که امروز کلنگ زنی شد تا پایان دولت به مرحله افتتاح برسند.

او با تاکیدبر اینکه توسعه پایدار شهر‌ها منوط به ثبات مدیریت است، بیان کرد: علت پایدار نبودن توسعه بیشتر شهر‌ها نبود ثبات مدیریتی بوده است.  

خیران شهرساز به کمک آمده‌اند

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: نوبت قبل که برای معارفه شهردار پیشین بوشهر به استان بوشهر آمده بودم به اعضای شورای اسلامی این شهر تاکید کردم با دید کامل و بررسی  جامع فردی را انتخاب کنید که تا پایان دوره همراه شورا باشد. این کار انجام نشد، اما امیدوارم نفر جدیدی که انتخاب شده حکم او ابلاغ شود.

جمالی‌نژاد افزود: در دهه مبارک فجر پارسال که ۲۲ هزار طرح و هفته دولت که ۱۸ هزار طرح با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار افتتاح یا اجرای آن آغا شد شاهد افتتاح طرح‌های خیرین شهرساز بودیم.

او تاکید کرد: ورود خیرین شهرساز طرح‌های حوزه روستایی و شهری نوآورانه بود به طوری که از این ۱۸ هزار طرح، ۱۸۷ طرح خیر ساز بوده است.

بیش از هزار میلیارد تومان  اعتبار صرف عمران روستا‌های بوشهر شد

استاندار بوشهر نیز در حاشیه بازدید از طرح‌های روستایی شهرستان عسلویه، بیان کرد: حدود ۱۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار طرح‌هایی بود که افتتاح و کلنگ زنی شد، اما مجموعه طرح‌هایی که بازدید صورت گرفت و برخی در حال اجراست ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

عبدالکریم گراوند بیان کرد: کل اعتبارات هزینه شده در حوزه روستایی استان بوشهر در حوزه ارزش افزوده بین سال‌های ۹۰ تا ۹۲، ۲۴ میلیارد تومان بوده است، اما در دولت آقای روحانی تا پایان سال ۹۸، هزار و ۱۰ میلیارد تومان  اعتبار صرف عمران روستا‌ها شده است.

او تاکید کرد: صنعت گردشگری در استان بوشهر برخاسته از نگاه دولت آقای روحانی بوده است وقتی طرح توریسم ۲۰۲۲ استان آغاز شد بوم‌گردی در استان بوشهر رونق گرفت.

استاندار بوشهر عنوان کرد: تا پیش از دولت یازدهم، تنها دو مورد اقامتگاه بوم‌گردی در استان وجود داشت، ۵۶ اقامتگاه بوم‌گردی در دولت دوم تدبیر و امید ساخته شد تا مجموعه اقامتگاه‌های بوم گردی استان بوشهر به ۵۸ مورد برسد.

گراوند گفت: از مجموع ۱۹۷ روستای استان بوشهر که دارای زیرساخت‌های اینترنت شده‌اند، ۱۸۱ روستا در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

او بیان کرد:  از ۴۴۰ روستای استان بوشهر که گازدار شده‌اند، ۳۳۶ روستای آن متعلق به دولت کنونی است.

استاندار بوشهر ادامه داد: تا پیش از دولت کنونی فقط سه زمین چمن مصنوعی در روستا‌های استان وجود داشت اکنون به ۱۹۸ مورد رسیده است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.